Loading the content... Loading depends on your connection speed!

+ 370 5 2120012 Užsisakyti skambutį

Perskambyti telefono numeris
(darbo dienos 9:00-17:00)

Kaip į Jūs kreiptis

You are on the site over 5 minutes and still
nothing selected. Consultant can
call you back and help with the choice.

Ar norite gauti informaciją apie naujienas ir akcijas el. paštu?

El. pašto adresas

* Pažadame ne siųsti Jums ‚spam

Lieknėjimas – tai mados tendencija ar neatidėliotinas poreikis?

Lieknėjimas – tai mados tendencija ar neatidėliotinas poreikis?

Lieknėjimo tema dabartinių metu įtraukia visus, tapo milžiniška specialių maisto produktų, „magiškų“ dietos tablečių, įvairių dietų, stebuklingų treniruoklių, specialių fitness programų ir daug daugiau, industrija. Į visa tai atkreipiamas mūsų dėmėsis populiariuose žurnalų antraštėse. Galbūt tai nebūtų taip blogai, jeigu tokiu judėjimu vadovautų gydytojai, skatinantys sveiką gyvenimo būdą, sveiką mitybą ir pakankamą fizinę apkrovą, kaip pagrindinius žmogaus sveikatos principus. Bet troškimo pagrindas estetiniai reikalavimai ir mados verslo idealai. Mados choras dainuoja:„90-60-90″ ir medicina neprisiima laidininko vaidmens – jos balsas vos girdimas. Bet mokslas turi ką pasakyti – apie alkio ir sotumo hormonus, apie sudėtingus santykius ir dialogą tarp riebalinių ląstelių ir smegenų, kaip šie mechanizmai sutrinka, kai bandoma atsikratyti viršsvorio dažnais ir neteisingais bandymais. Ar daug gydytojų mano, kad jų pareiga, prieš siunčiant su receptų krūva į vaistinę, pradėti dialogą su pacientu apie dienos racioną, fizinį aktyvumą?

Todėl visi, manantys, kad sveikata yra vienas iš prioritetų, priversti apie savo ir artimųjų sveikatą pasirūpinti patys ir vykdyti paieškas šiame sudėtingame labirinte, kur yra mišinys diletantizmo, šundaktaravimo, šarlatanizmo, lengvai pagardintu spekuliacija, mokslo žiniomis, smalsumu, savęs pažinimu ir noru grįžti į gamtą. Žmogaus egzistenciją šiuolaikiniame pasaulyje padaryti darnesnę.

Apskritai lieka daug nežinomo gamtoje ir ypatingai žmogaus organizme. Norint išsaugoti savo fizinę sveikatą, reikia pabandyti bent mažiau kenkti jai. Šiek tiek pagelbėti. Girdėti ją. Kadangi bet koks sveikatos būklės nukrypimas, bet kokia reakcija – tai organizmo atsakas, signalas, kad kažkas vyksta ne taip.

Radus papildomas klostes pilvo zonoje, bandome apriboti save ir kažką keisti, tačiau keli nesėkmingi bandymai palaipsniui atbaido mūsų norus. Yra pora paprastų taisyklių, kurios neduoda greitų rezultatų ir greito nusivylimo, bet parodo ilgą ir sunkų kelią sveikatos link.

Pirma taisyklė:

Pamažu keisti savo įpročius. Jokio streso dėl nesuvalgyto torto ar, atvirkščiai, sąžinės graužimas, dėl per didelio jo suvartojamo kiekio. Atpjaukite nuo savo mėgstamo pyrago pusė gabalėlio ir bandykite valgyti lėtai, mėgaujantis kruopščiai kramtyti. Pasakykite sau, kad šis kiekis jums tinkamas – jūs neatsisakėte, bet ir nepakenkėte. Kitą kartą šį gabalėlį sumažinkite dar.

Tokių gudrybių galima sugalvoti daug. Tai veikia geriau nei draudimai.

Antra taisyklė:

Laikas nuo laiko žmogaus organizmui reikia poilsio, iškrovimo bei valymo. Tokie periodai ypač reikalingi ankstyvą pavasarį ir rudenį, kai būtina mobilizuoti apsaugos sistemas prieš keičiantis sezonui. Bet tai nėra dogma. Darykite tai, kai jaučiate tam poreikį. Pasistenkite nevartoti tam tikrą periodą sunkiai virškinamų produktų – mėsos, riebaus maisto, saldaus. Tokius produktus pasirinkite patys – tai jūsų sprendimas, jūsų asmeninis poelgis, jūsų maža pergalė.

Trečia taisyklė:

Į organizmo iškrovos dienas reikia įtraukti valymo programas tam, kad atkurti virškinimo sistemos sveikatą. Toks valymas padeda pašalinti gleives, atstato gaurelių bei žarnyno epitelio funkcijas, stiprina vietinį organizmo epitelį, atstato žarnyno mikrobiocenozę. Valymo programos turi būti be prievartos, nesukelti daug problemų bei nekeisti gyvenimo būdo. Šios valymo programos turi būti sudarytos iš gamtinių enterosorbentų, tokias savybes turi maistinės skaidulos – tai gamtos sukurtas stebuklas.

Maistinės skaidulos augalinių produktų dalis, didžiausias jų kiekis yra šiuose augaluose: linų sėklose, gysločių sėklose, sėlenose, dumbluose ir kt. Maistinių skaidulų teigiamas poveikis jaučiamas visame žmogaus organizme bei atskirose sistemose. Yra mišinių, sudarytų iš tirpių bei netirpių maistinių skaidulų, pektino ir lignino, kurie aktyvuoja limfos drenažinę funkciją ir yra praturtintos probiotikais bei prebiotikais. Tokie mišiniai normalizuoja žarnyno funkcijas, gerina virškinimą, atstatyto žarnyno mikroflorą, mažina maisto netoleravimą ir alergijas. Be to, tokie mišiniai turi savybę skrandyje išbrinkti, todėl suteikia sotumo, komforto ir patogumo jausmą. Valant organizmą tokiu būdu, reikia vartoti daug vandens, tai padidina programos veiksmingumą.

Ketvirta taisyklė:

Jau organizmo valymo laikotarpiu lėtai ir palengva pratinkite save atlikti bent kelis paprastus pratimus. Tai turėtų būti organizmui šiek tiek neįprasti pratimai, bet ne sunkūs – pvz.: galėtų būti pagrindiniai jogos judesiai, apšilimo pratimai, šokių žingsniai – darykite bet ką, ko dar organizmas nebuvo patyręs pastaraisiais metais. Bet fizinį krūvį didinkite labai palaipsniui. Susitarkite su savimi apie pasivaikščiojimus pėsčiomis. Pradžiai bent pusė valandos per dieną. Organizmas turi pastebėti padidėjusį krūvį, bet nesureaguoti ir pradėti kaupti maistinių medžiagų atsargas.

Penkta taisyklė:

Būtent po tokio parengiamojo laikotarpio, galima galvoti ir apie kilogramų numetimą. Išmatuokite liemens, klubų, pečių apimtį. Kelis kartus rytais nepusryčiavus pasisverkite. Užrašykite.

Šešta taisyklė:

Kai kurį laiką užsirašinėti reikės viską, turėkite užrašų knygutę. Data, savaitės diena, svoris, kas suvalgyta ir išgerta per dieną, kokius vitaminus ar vaistus vartojote, apytikslė fizinė ir psichologinė apkrova – toks maisto dienoraštis suteikia neįkainojamą pagalbą analizuojant savo individualias reakcijas į įvairius maisto produktus, tinkamos dietos parinkimui, suprasti kokie produktai jums netinka. Rašytinis žodis taip pat turi reikšmingą poveikį elgesiui – pastebėta, kad traukiant ranką prie bandelės, jau mintyse praskrieja: „Taigi turėsiu tai užsirašyti, tad gal neverta jos valgyti?“

Septinta taisyklė:

Numetimas pirmų pora kilogramų yra lengvas ir greitas. Sekančius kilogramus numesti gali būti sunkiau ir paprastai užtrunka ilgiau. Tai nėra blogai, nes procesui vykstant ilgesnį laiką organizmui lengviau prisitaikyti ir kilogramų atsikratymas vyks patikimiau ir lengviau. Mes niekur neskubame, juk sveikatiname savo organizmą. Kiek metų mes „auginome“ šias klostes? Per kiek laiko svajojame jų atsikratyti? Tai ilgas ir sunkus darbas. Stebuklų nebus. Bet bus sveikata. Ir tai yra daug svarbiau nei daugelis trumpalaikių dalykų. Neskubėkite!

Aštunta taisyklė:

Sugalvokite ją sau patys, nes kiekvienas iš mūsų turi savo motyvaciją, savo tikslų ir savo kelią iki jų. Padarykite jį laimingu ir harmoningu, mėgaukitės gamtos sukurtais dalykais, nenutolkite nuo jo. O žmogaus kūriniais naudokitės protingai ir saikingai, tame randant vienybę, džiaugsmą bei harmoniją.

Palikite komentarą

Mūsų svetainė palaiko mobilųjį internetą ir įrenginius "Android" ir "iOS"