Loading the content... Loading depends on your connection speed!

+ 370 5 2120012 Užsisakyti skambutį

Perskambyti telefono numeris
(darbo dienos 9:00-17:00)

Kaip į Jūs kreiptis

You are on the site over 5 minutes and still
nothing selected. Consultant can
call you back and help with the choice.

Ar norite gauti informaciją apie naujienas ir akcijas el. paštu?

El. pašto adresas

* Pažadame ne siųsti Jums ‚spam

Kalcis - kam ir kiek jo vartoti

Kam reikalingas papildomas kalcio kiekis?

KALCIO VARTOJIMO NORMOS

Lytis ir amžius EFSA(EUROPA) mg/parą

RDA (JAV)

mg/parą

Rekomendacijos PSO

mg/parą

Vaikai iki 1 metų 500 500
Vaikai   2-12 metų 400 800
Lytinė branda (13-18) 1000
Besilaukiančios ir maitinančios moterys vidituniškai vidituniškai 1200-1500
Jauni žmonės 20-30 metų 700 1000-1200 800
Moterys 30-45 metų 1000
Vyrai  30-60 metų 1000
Moterys 46 ir vyresnės 1500
Vyrai 60 ir vyresni 1500

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalcis – vienas iš svarbiausių mineralų žmogaus organizme. Jis absorbuoja nemažą kiekį druskų organizme, todėl jį galima priskirti ne prie mikro – , o prie makroelementų. Žmogaus kūne kalcio yra nuo 1 iki 1,5 kilogramo. 99% kalcio yra kauluose, dantyse, o likęs 1% ištirpsta kraujyje ir dalyvauja biocheminiuose organizmo procesuose – kraujo krešėjime, energijos apykaitoje, raumenų veikloje, nervų impulso perdavime, skrandžio peristaltikos darbe (virškinimo fermentų veikime), ląstelių dalijimosi ir specializacijos procesuose, bei kituose organizmo procesuose. Todėl kalcio lygį organizme reikia išlaikyti tinkamą ( 2,15- 2,5 mmol/l). Norint išlaikyti normalios būklės kaulus ir dantis, paros kalcio norma (1200-1500 mg) turėtų kasdieną patekti į organizmą su maistu. Mūsų aplinkoje daugiausiai yra paplitęs kalcio karbonatas, kaip viena iš kalcio formų. O žmogaus ir gyvūnų skelete kalcis randamas labiau sudėtingoje hidroksiapatito formoj. Kalcio hidroksiapatito sudėtyje kalcio ir fosforo santykis yra 2:1, tai leidžia kalciui greitai transformuotis ir patekti į kaulus. Helatavimo būdas – baltyminės molekulės kaip laidininko prijungimas, leidžiantis kalcį lengviau įsisavinti. Baltymai padeda palaikyti normalią kaulų būklę.  Helatinė kalcio būsena leidžia lengviau kalciui patekti į kaulus ir apsaugo nuo kalcifikatų susidarymo. Kalcio yra natūraliuose produktuose – sūryje, varškėje, mėsos produktuose. Atrodytu, teisingai maitinantis kalcio turėtų užtekti organizmui, tačiau taip nėra, nes kalcis labai kaprizingas mineralas – įsisavinti organizmas jį gali tik laikantis tam tikrų sąlygų:

  • esant pakankamam skrandžio rūgštingumui;
  • esant gerai tulžies sekrecijai;
  • esant sveikiems inkstams;
  • pakankamai būnant saulėje.

Labai svarbūs žmogaus gyvenimo laikotarpiai, kuomet trūksta kalcio – paauglystė, kada intensyviai auga kaulai, nėštumo ir maitinimo krūtimi laikotarpis, kada vystantis vaisiui jo formavimuisi reikalingas nemažas kalcio kiekis, taip pat senatvės laikotarpis, kuomet hormoninio disbalanso procesai silpnina kaulus. Visais šiais laikotarpiais organizmui būtinas papildomas kalcio kiekis.

Kalcis ne tik padeda palaikyti sveiką kaulų ir dantų struktūrą, bet ir reguliuoja kraujo krešėjimą, gerina miego kokybę palaikant normalų nervų impulso perdavimą, palaiko virkinimo fermentų veiklą. Biologinio prieinamumo požiūriu didelę reikšmę turi kalcio kartu su vitaminais ir mikroelementais. Yra labai svarbi fizinė organizmo būsena- amžius, lytis, ūgis, rasė, paveldimumas. Kalcio  junginiai su   Vitaminu D3, Vitaminu C bei mikroelementais, kurie dalyvauja kalcio įsisavinime pagerina jo biologinį prieinamumą. Vitaminas D padeda palaikyti normalią kalcio ir fosforo absorbciją ir pasisavinimą, taip pat normalią kalcio koncentraciją kraujyje bei normalią kaulų ir dantų būklę. Vitaminas C padeda palaikyti normalų kolageno susidarymą, kuris reikalingas normaliai kraujagyslių funkcijai, kaulų funkcijai, kremzlių funkcijai, dantų bei dantenų funkcijai palaikyti. Kava, arbata, kai kurie vaistai, stresas, trukdo kalciui įsisavinti. Kalcio sumažėjimas padidėja dėl nepakankamo fizinio aktyvumo, nepakankamo vitaminų kiekio racione, vartojant gazuotus gėrimus.

ATLIKITE KALCIO POREIKIO TESTĄ
Amžius(paauglystės laikotarpis, moterys virš 40 m., besilaukiančios ir maitinančios moterys) Poreikis didėja
 Asteninė būsena, labiausiai moterims Poreikis didėja
Rūkymas Poreikis didėja
Alkoholio vartojimas daugiau nei 50g/per parą Poreikis didėja
Mažas fizinis aktyvumas Poreikis didėja
Hormoninių vaistų vartojimas(Kortikosteroidai) Poreikis didėja
Paveldimumo įtaka, kaulų lūžiai Poreikis didėja

 

Kalcio sąveika su kitais mikroelementais

Kalcis kaip mineralas turi glaudų ryšį su kitais mikroelementais esančiais mūsų organizme. Patys tinkamiausi kalcio junginiai yra su fosforu, magniu, cinku, manganu, chromu.

Fosforas – kartu su kalciu padeda kaulų mineralizacijai, padeda palaikyti kaulų ir dantų būklę, be jo kalcio įsisavinimas būtu ne toks veiksmingas. Fosforas reikalingas kiekvienai organizmo ląstelei, nes padeda palaikyti normalią ląstelių membranų funkciją. Padeda palaikyti normalią ląstelių energijos apykaitą.

Magnis – taip pat labai svarbus mineralas, jis dalyvauja daugiau kaip 350-yje biocheminių organizmo procesų. Pakankamas magnio kiekis  yra būtinas norint  palaikyti tinkamą mineralų balansą mūsų organizme, kadangi padeda išlaikyti elektrolitų pusiausvyrą. Šis mineralas prisideda prie kaulų ir dantų būklės palaikymo. Tai antistresinis mineralas nuimantis nerimą, susierzinimą, taip padeda palaikyti normalią nervų sistemos veiklą, psichologinę funkciją, padeda mažinti pavargimo jausmą ir nuovargį. Taip pat padeda palaikyti normalią raumenų funkciją, normalią baltymų sintezę, energijos apykaitą.

Manganas – padeda pernešti deguonį į ląsteles, padeda apsaugoti ląsteles nuo oksidacinės pažaidos. Būtinas normaliai kaulų būklei palaikyti ir normaliam jungiamojo audinio formavimuisi. Padeda palaikyti normalią energijos apykaitą.

Cinkas – labai svarbus padedant palaikyti rūgštinę – bazinę apykaitą, angliavandenių ir riebalų – rūgščių apykaitą bei normalią maistinių makromedžiagų apykaitą. Hormonų – padeda palaikyti normalią testosterono koncentraciją kraujyje bei padeda palaikyti normalų vaisingumą ir reprodukciją. Jis įsisavinamas su kalciu, padeda palaikyti normalią kaulų, plaukų, nagų ir odos būklę. Cinkas reikalingas normaliam regėjimui išsaugoti, taip pat normaliai vitamino A apykaitai.

Chromas – dalyvauja palaikant normalią maistinių makromedžiagų apykaitą, padeda įsisavinti gliukozę palaikant jos koncentracija kraujyje.

Komentarai yra uždaryti.

Mūsų svetainė palaiko mobilųjį internetą ir įrenginius "Android" ir "iOS"