Loading the content... Loading depends on your connection speed!

+ 370 5 2120012 Užsisakyti skambutį

Perskambyti telefono numeris
(darbo dienos 9:00-17:00)

Kaip į Jūs kreiptis

You are on the site over 5 minutes and still
nothing selected. Consultant can
call you back and help with the choice.

Ar norite gauti informaciją apie naujienas ir akcijas el. paštu?

El. pašto adresas

* Pažadame ne siųsti Jums ‚spam

hd_wallpaper_kids_chasing-700x230

Vaikų sveikatinimo programa

Daugelio mūsų negandų šaknys slypi giliai vaikystėje. Ir nors visi tėvai svajoja užauginti sveiką vaiką, deja, tai nėra lengva, o šiuolaikinio gyvenimo sąlygomis ši misija tampa vis sunkesnė. Tačiau reikia stengti. Sunku tėvams, nes jų dedamos pastangos labai nevienodos – jas lemia skirtingos vaiko vystymosi stadijos.

Pagrindiniai vaiko sveikatos formavimosi tarpsniai:

  1. vystymasis gimdoje;
  2. naujagimystė ir kūdikystė;
  3. vaikystė nuo 1 iki 3 metų;
  4. ikimokyklinis amžius;
  5. jaunesnysis ir vidutinis mokyklinis amžius;
  6. lytinis brendimas ir paauglystė.

Kokios priežastys gali būti traktuojamos kalbant apie vaiko sveikatą? Kaip padėti jam įveikti visus šių skirtingų amžiaus tarpsnių sunkumus? Atsižvelgiant į fiziologinius procesus galimos kelios bendros rekomendacijos:

  • mitybos reguliavimas;
  • miego ir būdravimo reguliavimas;
  • fizinio aktyvumo reguliavimas;
  • psichologinio krūvio įveikimas, eustreso pritaikymas;
  • maisto papildų vartojimas.

Vystimasis gimdoje

Šiuo laikotarpiu svarbiausia yra nėščios moters sveikata: lėtinės ligos, persirgtos infekcijos, įvairūs ydingi įpročiai, vitaminų ir mineralų trūkumas maiste, nevisavertė mityba, paprastųjų angliavandenių perteklius maiste.

  • Sureguliuoti besilaukiančios moters mitybą, aprūpinti jos organizmą gyvybiškai būtinais vitaminais, mineralais ir baltymais. Apie tai galima pakalbėti su savo gydytoju ar mitybos specialistu, kuris padės parinkti tinkamą mitybą šiam laikotarpiui.
  • Pašalinti disbiozę (disbiozė – tai žarnyno mikrofloros sudėties ir savybių pasikeitimas) ir sureguliuoti žarnyno peristaltiką.
  • Stiprinti imunitetą, išvalyti organizmą, pašalinti infekcijos židinius.
  • Sukurti psichologiškai palankų klimatą, užmegzti motinos ryšį su vaisiumi. Ryšiui sustiprinti reikia kalbėti su mažyliu, dainuoti lopšines, jeigu yra noro pasekti pasaką ar paskaityti knygutę. Daryti tai kas yra priimtina, ką darydama busima mama jaučiasi gerai.

Naujagimystė ir kūdikystė

Dėl keliavimo gimdymo takais galima pirminė disbiozė, žindymo režimo sutrikimai, fermentopatija, antrinė disbiozė. Šiam laikotarpiui būdingas vitaminų trūkumas, lėtėja fizinis vystimasis, priaugama per mažai svorio.

  • Žindymas krūtimi formuoja imuniteto pagrindą visam gyvenimui.
  • Pagerinti maitinančios moters mitybą, kurioje ypač gausu nepakeičiamų omega-3 riebalų rūgščių, vitaminų ir mineralų.
  • Laiku aptikti fermentopatiją, reguliuoti maisto racioną.
  • Maitinant dirbtinai atlikti ankstyvą disbiozės profilaktiką. Su maistu gauti maistines skaidulas, su pieno produktais gerąsias bakterijas.
  • Vartoti maisto produktus, kuriuose ypač gausu omega-3 riebalų rūgščių ir lecitino.
  • Pakankamai būti gryname ore, saulėje, taip gaminasi vitaminas. Į maisto racioną įtraukti daugiau produktų kurie sudėtyje turi kalcio, kad tinkamai formuotųsi skeletas.

Vaikystė nuo 1 iki 3 metų

Ir toliau formuojamas imunitetas, pratinama prie bendros mitybos. Artimiau bendraujama su bendraamžiais – didėja virusų ir infekcijų tikimybė, nes dažniau būnama vaikų grupėse. Didėja ir emocinis krūvis.

  • Labai svarbu pradėti diegti sveikos mitybos įpročius, kuo mažiau vartoti paprastųjų angliavandenių, vėliau skatinančių potraukį saldumynams.
  • Palaikyti imunitetą.
  • Skatinti protinį vystimąsi.

Ikimokyklinis amžius

Šiuo amžiaus tarpsniu lengvai priprantama prie netinkamos mitybos, atsiranda liguistas potraukis saldumynams. Vaikai ypač dažnai kenčia dėl kvėpavimo takų ligų, limfoidinio audinio proliferacijos – vystosi viršutinių kvėpavimo takų adenomatozė, disbiozė.

  • Esant nepilnavertei mitybai vartoti vitaminų ir mineralų kompleksus.
  • Palaikyti imunitetą.
  • Normalizuoti virškinamojo trakto funkciją, racioną papildžius maistinėmis skaidulomis, gerosiomis bakterijomis.
  • Apsaugoti nuo pernelyg didelio emocinio streso, reguliuoti pažinimo funkciją.

Jaunesnysis ir vidutinis mokyklinis amžius

Didėja fizinis ir psichologinis stresas mokykloje. Vis mažiau judama, ilgą laiką sėdima vienoje, dažnai nepatogioje pozoje – visa tai lemia netaisyklingą laikyseną, skoliozės vystymąsi. Didėja krūvis akims – vystosi astigmatizmas ir trumparegystė. Nereguliari mityba ir prasta maisto kokybė trikdo virškinamojo trakto darbą.

  • Gerinti regėjimą. Taikyti specialius mankštos pratimus lavinančius ne tik akių raumenys, bet ir visą regos organą.
  • Puoselėti prisitaikymo galimybes.
  • Išvengti atramos ir judėjimo sistemos pažeidimų. Tarp darbų reikalingos mažos pertraukėlės, dirbant prie kompiuterio ar sėdint  kontroliuoti laikyseną, kad būtų patogu žiūrėti į ekraną.
  • Stiprinti organizmą vitaminais ir mineralais.

Lytinis brendimas ir paauglystė

Lemiamas šio sudėtingo amžiaus veiksnys – hormonų pokyčiai organizme. Šiuo laikotarpiu būtina labai gerai maitintis, nes organizmui reikia daugiau vitaminų ir mineralinių medžiagų, ypač spartaus skeleto augimo atveju.

  • Vitaminų ir mineralinių medžiagų parama organizmui.
  • Stiprinti statybinę kaulų ir jungiamojo audinio medžiagą.
  • Išvengti virusinių kvėpavimo takų infekcijų, stiprinti imunitetą.
  • Stiprinti raumeninį audinį, skatinti apykaitos procesus.

Komentarai yra uždaryti.

Mūsų svetainė palaiko mobilųjį internetą ir įrenginius "Android" ir "iOS"